Η ενότητα περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό από τις θεματικές ενότητες ενδιαφέροντος του έργου Life forestLIFE (παρουσιάσεις και υποστηρικτικό υλικό των σεμιναρίων κατάρτισης του έργου), καθώς και άλλο σχετικό εκπαιδευτικό υλικό. Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού υλικού είναι η συμβολή στη διαρκή κατάρτιση όλων όσοι ασχολούνται με τη διαχείριση δασών και δασικών εκτάσεων που βρίσκονται σε περιοχές του Δικτύου Natura 2000 στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, το υλικό αφορά στα ακόλουθα θέματα:

        Θέματα διοίκησης και διαχείρισης δασών και δασικών εκτάσεων.

        Θεωρία και θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία προστατευόμενων περιοχών.

        Θεωρία και πράξη στη διαχείριση προστατευόμενων περιοχών.

        Ειδικότερα θέματα διαχείρισης και αποκατάστασης σε δάση εντός του Δικτύου Natura 2000.

        Θεωρητικό υπόβαθρο και καλές πρακτικές για την αναγωγή πρεμνοφυών δασών.

        Προσαρμογή της δασικής διαχείρισης στην κλιματική αλλαγή.

        Διαχείριση επισκεπτών.

        Καινοτόμες χρηματοδοτήσεις.

Το καταχωρημένο εκπαιδευτικό υλικό είναι σύμφωνο με την τρέχουσα νομοθεσία και έχει εκπονηθεί με επιστημονική, τεχνική και εκπαιδευτική αρτιότητα. Περιλαμβάνει ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά πακέτα, μεμονωμένες εισηγήσεις και παρουσιάσεις σε διάφορες μορφές, όπως κείμενα, αρχεία παρουσιάσεων, ταινίες, παραπομπές σε άλλες πηγές ή φορείς εκπαίδευσης κ.λπ.

 

Αν έχετε αναπτύξει ή εντοπίσει εκπαιδευτικό υλικό που πληροί τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις και αφορά στα θεματικά πεδία της ΔΠΣΔ μπορείτε να να υποβάλλετε πρόταση καταχώρησης, μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας. Επιθυμητό είναι η σύντομη περιγραφή να περιλαμβάνει:

  • Τον σκοπό του εκπαιδευτικού υλικού.
  • Περιγραφή των εκπαιδευτικών μέσων και των τυχόν τεχνικών απαιτήσεων χρήσης τους, αλλά και του τρόπου αξιοποίησης του υλικού από τους χρήστες της Διαδικτυακής Πύλης, .
  • Παραδείγματα εφαρμογής, κατά προτίμηση μέσω δημοσιευμένων στοιχείων ή οπτικοακουστικού υλικού.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή πρότασης καταχώρησης  είναι η εγγραφή στην Διαδικτυακή Πύλη. Οι προτάσεις καταχώρησης αξιολογούνται σύμφωνα με τη Διαδικασία Καταχώρησης Εγγραφών της Πύλης

Effects of drought on forests and rangelands in the United States: a comprehensive science synthesis

This assessment provides input to the reauthorized National Integrated Drought Information System (NIDIS) and the National Climate Assessment (NCA), and it establishes the scientific foundation needed to manage for drought resilience and adaptation. Focal areas include drought characterization; drought impacts on forest processes and disturbances such as insect outbreaks and wildfire; and consequences on forest and rangeland values. Drought can be a severe natural disaster with substantial social and economic consequences. Drought becomes most obvious when large-scale changes are observed; however, even moderate drought can have long-lasting impacts on the structure and function of forests and rangelands without these obvious large-scale changes. Large, stand-level impacts of drought are already underway in the West, but all U.S. forests are vulnerable to drought. Drought-associated forest disturbances are expected to increase with climatic change. Management actions can either mitigate or exacerbate the effects of drought. A first principal for increasing resilience and adaptation is to avoid management actions that exacerbate the effects of current or future drought. Options to mitigate drought include altering structural or functional components of vegetation, minimizing drought-mediated disturbance such as wildfire or insect outbreaks, and managing for reliable flow of water.